Діагностика електронних систем

Проблеми з електрообладнанням позбавляють сучасні автомобілі їх основного функціоналу. Мова йде про електровузли і бортову систему, що базується на датчиках, електронних блоках управління (ЕБУ).

Електронні системи автомобіля забезпечують безпеку під час руху автомобіля, оптимізують КПД двигуна, покращують керованість, ергономічність.

За призначенням виділяють 4 основних групи ЕБУ.

1. Управління двигуном (ЕСМ) — забезпечує працездатність «серця» машини, оптимізує його характеристики.

2. Управління трансмісією (РСМ). Таку систему мають всі авто з АКПП. Конструктивно пов'язана з ЕСМ. Керує передатним числом і моментом увімкнення зчеплення.

3. Управління активною безпекою охоплює динамічну курсову стабілізацію ESP, антиблокування гальм ABS, круїз-контроль, датчики стану шин.

4. Управління обладнанням і безпекою — імобілайзер, сигналізація і засоби підвищення комфорту (кондиціонер, парктронік, електронні регулятори дзеркал, підігрів сидіння, інше).

Комп’ютерна діагностика електросистем

Автомобільний бортовий комп'ютер періодично тестує системи і їх компоненти, при виникненні несправностей (постійних або тимчасових) записує їх в пам'ять ЕБУ у вигляді специфічного коду. Під час комп'ютерної діагностики до бортової системи управління (або до конкретного блоку) підключається дилерський або універсальний сканер на базі ПК з відповідним програмним комплексом і адаптером для зв'язку з авто.

Порядок діагностики електрообладнання

1. Збір даних у водія -це своєрідний збір «анамнезу захворювання».

2. Зовнішній огляд вузлів і систем, перевірка акумуляторної батареї і системи запалювання. В 10-30% випадків цього достатньо, щоб виявити несправності електроживлення і проводки.

3. «Продзвін» електричних і електронних ланцюгів — вимірювання напруги, сили струму на предмет витікання, обривання і т.п.

4. Зчитування кодів помилок з ЕБУ, діагностика датчиків.

Дзвіночок про несправність авто — легкий, схожий на статичний, розряд від кузова. Багато автоелектриків радять поставити антистатик — це не вирішує проблему, але ускладнює пошуки причин, через які авто «б'ється струмом». Пошкодження ізоляції електропровідних елементів і деталей дає подібну картину. Програма мінімум у цьому випадку — перевірити витікання струму. Зробити це найкраще в автосервісі за допомогою професійного обладнання.

Спеціалісти Бош Сервіс Автодром завжди до ваших послуг.

 

Записатись